Fiesta de San Martín de Tours en Biedes

Biedes › Las Regueras › Asturias

Acceso directo

Cómo llegar

Palabras clave

Fiesta de San Martín de Tours en Biedes | Eventos | Fiestas | Fiestas populares | Biedes | Las Regueras | Comarca del Camín Real de la Mesa | Centro de Asturias | Montaña de Asturias | Asturias | Principado de Asturias | España | Europa.

Información multimedia

Mapa de situación del concejo

Mapa de situación del concejo de Las Regueras. Asturias.

Escudo del concejo

Escudo del concejo de Las Regueras. Asturias.

Descripción

En la parroquia de Biedes —perteneciente al concejo o municipio asturiano de Las Regueras— hay dos fiestas importantes. La primera se celebra el primer fin de semana de octubre; es la Romería del Espíritu Santo, que tiene lugar en el pueblo de Parades y se festeja a la Virgen del Rosario.

La segunda se celebra el 11 de noviembre, o el sábado siguiente a esta fecha; es la fiesta del patrono, San Martín de Tours, que tiene la iglesia bajo su advocación en Biedes, pueblo por el que pasa la carretera AS-233 (Los Campos-Trubia por El Escamplero). La característica de este festejo es la Carta a San Martín, que se lee durante la misa en el templo parroquial y en la que se le dan cuenta al santo de las novedades ocurridas durante el año. La carta se lee en asturiano y la escribe la presidenta de la Asociación Cultural «La Piedriquina», que organiza la fiesta. Aparte, hay pregón sobre un tema histórico del concejo, procesión nocturna con antorchas, merienda y baile.

Carta a San Martín

Año: 2004

• Autora: Rosa M.ª Rodríguez Fernández, presidenta de la Asociación Cultural Recreativa «La Piedriquina» de la parroquia de Biedes (concejo de Las Regueras).

Queridu Samartín:

Güenes noches. Una vez más, tamos los vecinos d´esta parroquia tuya desde fai tantísimus añus pa festejate. Queremos facete llegar les noticies que asucedieron n´esti postrer año.

Pa comencipiar tenemus que dicite que cellebróse el centenariu de les Ursulines; foi n´Ovieu, peru como tuvieron muncha rellación con esti pueblu, pos contámostelo. Tamién punsimus un nacimiento de primera, ¡ya vimos cómo te caía la baba un día que entramos en sin avisar! Pero pa esti añu antovía nus vamus a espurrir un poco más, con les güenes manines de Lucía, de Humildá, de Lourdes y d´algunu más, y colo que nus dieron esa xente tan resalá de la asociación belenista d´Ovieu, estu va facer fumu. A más esti añu, ya ves qué grupín de neñus tenemus na catequesis. Son la gloria d´esti pueblu. Ellus tamién van ayudar, porque la Navidá ye de los neñus, güenu de los neñus que tan bien enseñaos, los que tienen ilusión de la bona, no la de los centrus comerciales y la televisión esa que aturulla con tantus anuncios y tanta porquería. Oye, Samartín, ¿nun te paez que podís metete un pocu pel medio de esti asuntu de la televisión tan tonta, tan sin prexuicios, tan sin sustancia, tan tarantaán...?

Y golviendo aquí, pos seguimos con lus enfermus, los que tan de cama o tan tan malinos que nun salen de casa, a esus fuerun a velus el cura y la xente de Cárites.

Hubu confirmaciones, fixieron la cellebración en Valsera, pero d´aquí fueron 3 mocines como 3 soles: Lucía, Patricia y Laura. Cuídales bien, santín, que lu merecen.

Una de les noticies perimportantes del añu fue que amenacen con ponenos una subestación llétrica, y los que queremus esta tierrina nun tamos d´acuerdu. Nun la queremus nesta parroquia ni en tol conceyu. Con esti motivu tuvo llugar el más grande axuntamiento de xente de la hestoria de Les Regueres; unos 400 vecinos salierun a Santullanu, y xunto con los del Ayuntamiento mostraron su descontento con esti tema.

Échanos una manina, anda. De resultes fundóse una asociación de vecinus y amigos de Les Regueres, con concexales del Ayuntamiento.

Tamién vimos cómo la llocura de xentes permalvaes nos traxu una grandísima desgracia, un atentáu en Madri, onde morrieron cientos de presones. Esto tien que servinos p´algu. Tenemus que paranos un pocoñín y pensar ¿a ónde vamos? La cosa ye asuntu de toos.

Tenemos que ser más bonos, más desprendíos, menos tiquismiquis. Y dir semando paz per onde vayamus, non discordia. Pedimoste ayuda, santín.

Na Semana Santa fixieron los de La Piedriquina una asoleyada de semeyes de lus añus 55 al 65 de los 2 fotógrafos d´aquellos tiempos: José M.ª el de Gallegos y Paciente de Sotu. ¡Daba gusto vela! D´algunos nin se conocíen en siquiera. ¡Muncha xente vino!, más que en otres veces. Tamién salió un llibrín del Camín de Santiagu per esti conceyu. Güenu, d´esu sabes abondo tú, ya que si hoy tamos charrando contigo, ye gracies a los peregrinos franceses que traxeron el tu nome y los tus millagros.

Alfonso, esti gaiterín que siempre toca la gaita, pos grabó un discu. Asina como si ná, como si hubiera da quien per iquí que lo fixiera tamién, y cantaron los neños del Colegiu, ¡que lo fain de bien!... y dedicólo a los vaqueros, a los que diben al puerto, y prestanus abondo que se recueyan los cancios antiguos que falen de Parades y de Torrestío. Agora v´aprende-i-os a los neños a bailar y a tocar la gaita, asina que llueu vamos tener de nueves un grupo folklórico nes Regueres.

La fiesta el Corpus esti añu foi especial. Después de unos cuantos añus en sin neños de primera comunión, fíxola Enol y pa que nun se asustara él solu, pos rodiámoslo de los otros neñus de per iquí y de Santullanu. Cantaron y fixieron xeroglíficos co les manes. Dígote que cuando acabóse la misa taba el suelu moyáu, de tantu como nos cayó la baba. ¡Qué neñus de Samartín!

Les muyeres siguen co les sus llabores de ginasia y otres coses. Esti añu fueron hasta Santiagu, y a les Ríes Baxes, a León y a no se cuántos sitios más. ¡Tan feches unes corredores! Queden los paisanos mayores en sin ná. Agora que ya nun hay vida n´aldea, que el pueblo ye más bien un llugar pa recrease, échase en falta algún sitín par reunise y char una partida.

¿Y qué me dices de lus parroquianos de esti añu? ¡Son de verdá de primera! Tanto a Chinto como a Velina dimos-i-os un bon susto, peru llueu presto-i-os per que lu merecín abondo. Siempre tan ahí pa lu que se-i-os pida. Creu que nun olvidarán esi día por muncho que vivan. Mira per ellos, Samartín y per tolos que fueron n´estos añus.

Ramón de Pinón asoleyó los sus cuadros en Arriondes. ¡Prestó un montón ver a uno de los nuestros allí! ¡Qué bona xente se da nesta tierra! De seguro que tú tienes algo que ver.

N´esti añu non nació nengún neñu, pero como hubo bodes, pos habrálos cualquier día. N´esta iglesia casóse Susana y Ricardo. ¡Vaya novia más guapina!

Tamos percontentus de que escoyese Biedes pa casase, perque aquí trabayó de catequista. Y casóse tamién José Alberto y Marta, Bilín y Susana y Ramón y Minerva, que anque nun vivan aquí, son de qui. ¡Que to—i-os vaya bien! Cuídalos, santín. Hubu cellebración de bodes de plata, les de Lucía y Guillermu, tuvo bien; ¡oxalá que sigan munchos más años xuntos!

Esti añu tuvimos la suerte de contar con dos neñes bien guapes venides del campamento de saharahuis en Argelia, que tuvieron con dos families de esta parroquia. Después de dos meses aquí ya son un poco d´esti pueblu, así que cuídales tamién, que bona falta tendrán.

Tenemus que dicite que na fiesta los Mártiles nun hubo rameres, peru hubo comu siempre una misina perguapa y d´arréu un aperitivo. Agora tan recoyendo perres pa arreglar un pocoñín la capilla. Paez que tan pensando en facer fiesta pal añu venideru. To esu ta peru que muy bien.

Nel Cristu tuvimos un pregonero de primera, José Manuel López Gaínza, que nos contó les sus alcordances y los sus deseos pa esta parroquia. Ye fíu del padre.

Y al acabar la misa foi la subasta de les rameres, pa nun perder la tradición.

En Parades ¡vaya fiestina que hubo! De sábado la comilona el bollu y d´arréu un pocu teatro. Fixieron una pandorga, ¡vaya risa! Ye que tenemus unos artistes de categoría. El domingo, Mercáu el Camín de Santiagu per Les Regueres. Vinieron 30 artesanos. Y el pregón de Celso, al que tú ya conoces de ciruelo, que fue cura aquí 3 años, y banda gaites, malabarista, deportes rurales, el carro el país de Arturo... ¡foi una fiestina perguapina! Y si non que-i-lo pregunten a Chinto y Humildá, que a más de trabayar nun perdieron de bailar.

Vamos tener vecinos nuevos. Allegrámonos abondo de que-i-os preste tantu esti pueblo pa venir vivir pa quí. A Mariñes vienen dos families. A Parades vienen otras dos. Ya fixo la casa José Lluis de Ca Pinón. Y la de quí, de xunto la iglesia ta acabándose.

Allegrámonos tamién cola llegada de una familia del Uruguay que vieno a trabayar a Casa Xiromo en Parades, con dos neñes. Debe facenos pensar lo que-i-os costaría despedise de los suyos, al igual que los nuestros emigrantes, y pensando neso pone-i-os les coses más fáciles, pa que formen parte del pueblo, como uno más. Arreglaron unes cuantes cases na parroquia. Taba bien que nun perdieren el so estilu de cases del campo. Les de diseñu tan bien pa otros llugares. Tamién tendríamos que aforrar en herbicides y pesticides de esos que tolo maten y nun fain más que contaminanos. Hay que mirar pol futuru.

Güenu, comu siempre tenemus que llamentar el despedir a dalgunos amigos. Se nos fueron Vicente Xuacu, Paul Contzen, Pepe Rufo, Amada Blanco, Marcelo Díaz, Sara Canor, Alicia Pangracio y Elena Rodríguez. ¡Qué güenes presones yeren! ¡Cuídalos bien, Samartín!, que aquí chámoslos munchu de menos. Quédanos la satisfación de habelos conocíu y queríu. ¡Nun los olvidaremus!

Tenemus que dicite que hay unes families na Marguera, en Parades, viviendo de mala manera, son gitanos, sí, pero esa nun ye forma de vivir n´esti siglo XXI. ¿Y qué pasa con La Marguera? Dixeron-nos que diben facer una área recreativa de eses, y entovía nun se sabe ná. Nosotrus ya tábamos pensando en facer allí una fiestuca pa la inauguración y todo.

A Mariñes ¡por fin llegó la carretera!, güena falta tenía. Llástima que per culpa de dos vecinos nun pueda acabase. Paez mentira, home, total por unos centímetros jorobar a tol pueblo. ¡Había da-i-os vergüenza! Mira ver si a ti te faen más casu, pa eso yes el patrón y güelven a la razón.

Esti veranu vieno per equí Lilian Suárez, descendiente de la Casa de Xugal, desde Cuba. ¡Foi muy feliz vesitando la tierra del so padre!

Tamién pudimos contar con dos neñes perguapes del Sáhara, que tan en un campamento refuxiaos n´Argelia, tuvieron una en Ca Tuñón de Mariñes y la otra en Casa Milia y Jesús, aquí xunto l´iglesia.

La selmana pasá un grupo de regueranos, ente los que había unos cuantos d´esta parroquia, fixieron el camín de Santiago per el conceyu. Foi una bona niciativa perque munchos conocen media España y nun conocen el conceyu.

Felicitamos a los miembros del desaparecido grupo Xuvenil PABIMA que n´estos díes cumplen 25 años de la su fundación. Fellicidades tamién a Manolo Justo que preside otra asociación, la de los Antiguos Aprendices de la Fábrica de Armes, que celebraron per tolo alto les sus bodes de plata. Esti Manolo va llegar a Presidente de los Estados Unidos. ¡Güenu, qué más quisieren ellos! y sobre too los de Irak y tol Oriente Medio, perque entóncenes la guerra diba ser de juerga y el abusu de poder una obra de teatro.

Güenu, Samartín, por hoy paezme que ya tuvo bien. Que dientru d´un añu nos golvamus a ver y con salú. Mira, munches veces nun facemus les coses bien, otres criticamos lo que fain los demás, pero si tú nus ayudes, seguimus intentándolo, como n´esta fiesta en que prestaríanos xuntar a tola parroquia.

Contamus contigo, Samartín, hoy y toos los dís.

Gracies por too.

¡VIVA SAMARTÍN!

Fuente: Asociación Cultural Recreativa «La Piedriquina» de la parroquia de Biedes (Las Regueras) - EuroWeb Media, SL.

Concejo de Las Regueras

Regueros y fuentes, ríos y corrientes están en el origen de su nombre. Tierra de paso y de caminos, es etapa en el Camino de Santiago primitivo y su vinculación con la Monarquía Asturiana queda patente en la iglesia de San Pedro de Nora… Así es Las Regueras.

Los concejos (municipios) que limitan con el Concejo de Las Regueras son: Candamo, Grado, Lena, Llanera y Oviedo. Cada uno de estos concejos (municipios) comparte fronteras geográficas con Las Regueras, lo que implica que comparten límites territoriales y pueden tener interacciones políticas, sociales y económicas entre ellos.

Comarca del Camín Real de la Mesa

Fue el sueño de un Imperio, el romano, que ambicionaba las riquezas de la tierra y la bondad de sus gentes; es cruce de caminos —el de la Mesa, el de Santiago y la Senda del Oso—. Es el hogar de los osos pardos y Reserva de la Biosfera —la de las Ubiñas-La Mesa—.

La comarca está conformada por uno o varios concejos (municipios). En este caso: Belmonte de Miranda, Candamo, Grado, Las Regueras, Proaza, Quirós, Santo Adriano, Somiedo, Teverga y Yernes y Tameza. Los concejos representan las divisiones administrativas dentro de la comarca y son responsables de la gestión de los asuntos locales en cada municipio.

Conocer Asturias

«La fabada asturiana se sirve tradicionalmente en cazuelas de barro individuales, acompañada de una rebanada de pan y un poco de sidra asturiana, que ayuda a digerir el plato. También se suele servir con un plato de compango, que es una selección de los embutidos utilizados en la receta, como el chorizo y la morcilla.»

Resumen

Clasificación: Eventos

Clase: Fiestas

Tipo: Fiestas populares

Comunidad autónoma: Principado de Asturias

Provincia: Asturias

Municipio: Las Regueras

Parroquia: Biedes

Entidad: Biedes

Zona: Centro de Asturias

Situación: Montaña de Asturias

Comarca: Comarca del Camín Real de la Mesa

Dirección: Biedes

Código postal: 33190

Web del municipio: Las Regueras

E-mail: Oficina de turismo

E-mail: Ayuntamiento de Las Regueras

Dirección

Dirección postal: 33190 › Biedes • Biedes › Las Regueras › Asturias.
Dirección digital: Pulsa aquí



Dónde comer Dónde dormir Etnografía Eventos Patrimonio cultural Patrimonio natural Info práctica Turismo activo Reseñas Favoritos Buscar Altas